Dopravní záměry v Ďáblicích

užitečné odkazy a články

Informace o mimořádných událostech v dopravě, nejen v Ďáblicích

Hlášení závad na ulicích Ďáblická, Šenovská, Hřenská, Kostelecká a U Parkánu (ve správě TSK). Oznámení o závadách na ostatních ulicích lze zasílat na podatelna@dablice.cz.

Mapa dopravních nehod, evidovaných Policií ČR.

Plán mobility pro Prahu

E15: Parkování není nárok, ale ryze ekonomický statek, který musí být řádně zpoplatněn

idnes.cz: Vědec k pokusu: Stačilo pět dnů a plicní buňky na rušné ulici v Praze umřely. Vědci z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd umístili na ulici V Holešovičkách (v Ďáblicích dále pokračuje jako Cínovecká) mobilní toxikologický inkubátor s živými plicními buňkami.

Nejčastější dopravní přestupky řešení na území MČ Ďáblice

  • neponechání volného jízdního pruhu 3 m – pro každý směr jízdy při stání (§125c/1k 361/2000Sb.)
  • zastavení a stání – jinak než vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji poz. komunikace (§125c/1k 361/2000Sb.)
  • zákaz v zóně s dopravním omezením – zákaz vjezdu ( IZ8a | DZ: IZ8a)  B4 – Mimo zásobování + protisměr
  • zákaz v zóně s dopravním omezením – stání (§125c/1k 361/2000Sb.| DZ: IZ8a) + stání v protisměru
  • zastavení a stání – v křižovatce (§125c/1k 361/2000Sb.)
  • zákaz průjezdu vozidel nad 3,5 t mimo zásobování

Ďáblická ulice

Vzhledem k probíhající rekonstrukci informace průběžně aktualizujeme. Poslední aktualizace 22.8.24 13:30.

Aktualizované informace od správce komunikace – TSK

zdopravy.cz: V Praze začíná oprava Ďáblické ulice, práce potrvají do konce roku

Informace ÚMČ Praha 8

Od 15.4. zahájí správce Ďáblické ulice – Technická správa komunikací hl. m. Prahy celkovou rekonstrukci Ďáblické ulice. Stavba v celkové délce až tři čtvrtě kilometru zahrnuje i přilehlé křižovatky. Práce jsou rozděleny do jednotlivých etap a potrvají do konce roku 2024. Rozsáhlá rekonstrukce se zaměří na celou řadu prací a úprav. Kromě výměny konstrukce vozovky stávající komunikace s krytem z asfaltového betonu dojde i na vyrovnání a výměnu poškozených obrub včetně opravy prvků odvodnění (uličních vpustí a jejich přípojek). Stavební úpravy budou probíhat také na ploše stýkajících se ulic Ďáblická a U Parkánu. Vzniknou zde nové přechody pro chodce. V rámci úprav veřejného osvětlení dojde například k posunu jednoho ze stožárů a dalším úpravám kabelového vedení. Součástí stavby je i rekonstrukce autobusové zastávky „K Letňanům“, směrem do centra. V místě stavby se obnoví dopravní značení.

Etapa 1a je plánovaná od 15. 4. 2024 do 28. 6. 2024, v úseku K Lomu – Kokořínská dojde k úplné uzavírce obou jízdních pruhů s výlukou automobilové dopravy.

Etapa 1b je plánována od 29. 6. 2024 do 21. 7. 2024 se dopravně dotkne křižovatky Kokořínská x Ďáblická a po celou tuto dobu rovněž potrvá kompletní uzavírka obou jízdních pruhů.

Etapa 2 je plánována od 22. 7. 2024 do 25.8.2024 a zahrnuje uzavření křižovatky Ďáblická x Kostelecká/U Parkánu.

Stanovení přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích Odborem dopravy ÚMČ Praha 8

Etapa 3 je plánována od 26.8.2024 do 27.10.2024 uzavírka úseku od křížení s Kokořínskou ulicí ke křížení s Kosteleckou.

Informace zhotovitele ze dne 18.4.2024: Dle aktuálně platného stavebního povolení je stanovena lhůta k dokončení celé stavby do 30.06.2024. Vzhledem k posunu realizace stavebních prací bylo nutné tuto lhůtu prodloužit. O prodloužení bylo zažádáno dle obecných zvyklostí s časovou rezervou. I nadále platí předpoklad dokončení celé stavby v letošním roce.

Informace od zhotovitele stavby, společnosti Colas, z místa plnění

V 1. etapě od 15.4.2024 bude na Ďáblické ul. v úseku Kokořínská – K Lomu úplný zákaz zastavení. Následně bude pro dopravu zcela uzavřen úsek Ďáblické Kokořínská – K Lomu. Objízdné trasy budou vedeny Šenovskou a Cínoveckou ulicí. Dle aktuálních informací by měl být vyznačený úsek uzavřený cca 3 týdny. V Etapě 1b bude uzavřena křižovatka Ďáblická x Kokořínská. Přesný harmonogram prací zjišťujeme.

objízdné trasy

Stávající stav je nepříjemný pro nás i pro ostatní obyvatele Ďáblic. I ve vedení MČ průběžně monitorujeme a vyhodnocujeme situaci v ďáblických ulicích. Návrh objízdných tras i značení je vypracován projektantem v oboru DIO a připomínkován správcem komunikace (TSK), dopravním oddělením vlastníka komunikace (MHMP), místně příslušným odborem dopravy (P8), dopravní policií, zhotovitelem stavby (COLAS) i městskou částí. Najít všeobecně přijatelnou shodu bylo komplikované, nicméně k ní za cenu ústupků na všech stranách nakonec došlo. Vše děláme se společným cílem – rekonstruovanou Ďáblickou ulicí, jejíž stav byl velkým dluhem vůči občanům MČ. Rekonstrukce takového rozsahu se bez dočasných omezení jak dopravních, tak i komfortu obyvatel bohužel neobejde. Jelikož se jedná o akci hl. m. Prahy prostřednictvím jejich Technické správy komunikací, Máme jako městská část pouze pravomoc doporučujících připomínek, které investorovi Na základě podnětů občanů i vlastních zjištění průběžně předáváme i s návrhy možné další optimalizace. Zároveň městští strážníci, vyčleněni pro území Ďáblic od nás dostali pokyn zaměřit se na dodržování Dopravních předpisů na trasách zneužívaných řidiči, kteří nerespektují oficiální objízdné trasy. Aktuality z dopravní situace jsou jedním z témat pravidelných kontrolních dnů. Martin Tumpach, starosta MČ

Dopravně-inženýrská opatření, tak, jak je schválil odbor dopravy ÚMČ Praha 8.
„K umístění dopravního značení a zařízení se souhlasně vyjádřil dotčený orgán Policie ČR, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, Odboru služby dopravní policie. Protože správní orgán neshledal žádné nesrovnalosti v navrhované přechodné úpravě provozu na pozemních komunikacích, žádost se považuje jako důvodná a stanovení přechodné úpravy v silničním provozu z veřejného zájmu za únosnou, vydal toto opatření obecné povahy.“

16.5.2024: Vyjádření dopravní policie k aktuálnímu stavu: Situace v okolí je pravidelně monitorována jak ze strany Policie ČR tak ze strany Městské policie hl. m. Prahy. Je zcela přirozené, že se při tak velkém zásahu do páteřní komunikace přesune její dopravní obslužnost do okolních ulic a to bez ohledu na to, kudy je vyznačena objízdná trasa. Vyznačení objízdné trasy nemá přikazující, ale pouze informativní charakter. Obecně platí, že užívat pozemní komunikace obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, smí každý (§ 19 odst. 1 zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích). Omezit vjezd některým vozidlům užitím dopravního značení by bylo možné v případě, že by to nezbytně vyžadovala bezpečnost a plynulost silničního provozu nebo jiný důležitý veřejný zájem (§ 78 odst. 2 zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích). Vámi navrhované dopravní značení B 32 „Průjezd zakázán“ znamená, že řidič nesmí bez důvodu vjet do takto označeného úseku, nikoliv, že v něm musí zastavit. Za takový důvod se sice nepovažuje objíždění dopravně složité situace nebo zkracování trasy, což by však byla otázka dokazování. Omezení vjezdu do jedné ulice přivede další nárůst dopravy do ulice vedlejší, neboť každý hledá co nejrychlejší trasu. Užití dopravního zařízení Z 12 „Krátký příčný práh“ považujeme v tomto případě za nevhodné. Hluk a otřesy + navýšení dopravy v ulici by celou situaci naopak zhoršilo a dotkla by se především občanů v této ulici žijících. V současné době nemáme žádné informace o tom, že by zde docházelo ke kolizním situacím, které by ohrožovaly zdraví nebo život účastníků silničního provozu. Poslední zaznamenané dopravní nehody na komunikacích ulic Květnová, Kučerové, Mannerova, Osinalická, Prácheňská jsou z roku 2022. Chápeme, že navýšení dopravy v jinak klidných ulicích je nepříjemné a vyžaduje zvýšenou opatrnost a ohleduplnost, nicméně ji nepovažujeme z hlediska bezpečnosti a plynulosti silničního provozu za nebezpečnou. Především se jedná o stav dočasný.

Přechody pro chodce přes Ďáblickou ul. jsou plánovány 1 x v křížení s ul. K Lomu, 1x v křížení s ul. K Letňanům, 1x c křížení s ul. Hořínecká, 2x v křížení s ul. Kokořínská, 2x v křížení s ul. Kostelecká a 1x v křížení s ul. Na Terase.

Průjezdy linek MHD (průběžně aktualizováno)

Po dobu uzavření křižovatky Ďáblická x Kokořínská (29.6.-14.7.2024) budou autobusové linky č. 103 a 3xx projíždět ulicemi U Parkánu/Na Štamberku – Šenovská. Náhradní zastávka bude v ul. Na Štamberku.

Po dobu uzavření křižovatky Ďáblická x Kostelecká (15.7.-18.8.2024) budou autobusy 3xx zcela objíždět Ďáblice po Cínovecké ul. Linka 103 pojede po okružní trase Hřenská-Šenovská-Kokořínská-Ďáblická (nahoru). Linka 202 je aktuálně plánovaná po objízdné trase Kostelecká-Chřibská/Legionářů-Kokořínská-Šenovská.

V současné době řešíme, proč nebyl součástí rekonstrukce vozovky i přilehlý chodník a budeme se zasazovat o zařazení rekonstrukce chodnílu do stávající akce.

Rekonstrukce úseku Střelničná-Hřenská je plánována na rok 2024, s tím, že 07-11/2023 bude probíhat v úseku Žernosecká-Učitelská rekonstrukce vodovodu a 04-07/2023 v křižovatce Ďáblická x Žernosecká rekonstrukce plynovodu.

kostelecká ulice

Do budoucna je dle vyjádření zástupců TSK plánovaná oprava mostu přes Cínoveckou a výhledově podjezd Kostelecké vysokorychlostí tratí.

Aktuální informace TSK

šenovská ulice

Se stavem Šenovské ul., včetně podloží je vedení MČ obeznámeno a po správci žádá rovněž její zahrnutí do plánu plošných rekonstrukcí. V tuto chvíli probíhá silami a prostředky MČ údržba a vyhodnocování dat měřičů rychlosti a ve spolupráci s městskou policií kontroly tranzitního průjezdu nákladních vozidel.

u parkánu

Dokončená úprava přechodu a krátkodobých stání před školou a bezbariérové nájezdy na chodník u kaple.

plánovaný silniční okruh kolem prahy 519, 520

Jedná se o koridor dálnice D0, tzv. vnější pražský okruh, který na území MČ Praha-Ďáblice křižuje Cínoveckou ulici. Na západ vede úsek 519 v trase Suchdol – Březiněves, který je společně posuzován s navazujícím úsekem 518 v trase Ruzyně – Suchdol. Na východ vede úsek 520 v trase Březiněves – Satalice. Se stavbou souvisí i výstavba mimoúrovňové křižovatky – MÚK Březiněves, rekonstrukce a rozšíření ulice Cínovecká na tři pruhy v úseku MÚK Zdiby – MÚK Kostelecká, výstavba obchvatu Březiněvsi – přeložka silnice II/243.

Stavba „D0 519 Suchdol – Březiněves“ začíná v km 38,250 před mostem přes Vltavu za MÚK Rybářka a končí v km 45,100 na MÚK Březiněves. Její délka je 6850 metrů. Je navržena jako šestiproudá dálnice s maximální rychlostí 100km/h. Stavba 519 má zpracovanou dokumentaci EIA od 08/2023, které se MČ zasílala vyjádření. Veřejné projednání Dokumentace EIA se uskutečnilo 6.11.2023. Vydání závazného stanoviska EIA se předpokládá v červnu 2024. Probíhá příprava podkladů pro výběr zhotovitele dokumentace DUSP. V roce 2024 se očekává schválení záměru, v roce 2026 vydání společného povolení, v roce 2027 vypsání výběrového řízení a zahájení stavby a v roce 2030 uvedení do provozu.

Stavba „D0 520 Březiněves – Satalice“ začíná v km 46,410 v prostoru MÚK Březiněves a končí za MÚK Satalice. Stavba je dlouhá 13 643 m. Je navržena jako šestiproudá dálnice s maximální rychlostí 100km/h. Trasa je řešena ve dvou alternativách, a to zahloubené a tunelové. Rozdíl mezi nimi je ve výškovém vedení trasy. Stavba 520 má zpracovanou dokumentaci EIA od 11/2023, které se MČ zasílala vyjádření. Veřejné projednání Dokumentace EIA se uskutečnilo 22.1.2024. Vydání závazného stanoviska EIA se předpokládá v září 2024 s výběrem preferované varianty. Probíhá příprava podkladů pro výběr zhotovitele dokumentace DUSP. V roce 2024 se očekává schválení záměru, v roce 2026 vydání společného povolení, v roce 2027 vypsání výběrového řízení a zahájení stavby a v roce 2030 uvedení do provozu.

Mimoúrovňová křižovatka „Březiněves“

Křižovatka se nachází ve stísněném prostoru mezi skládkou Ďáblice a Březiněvsí v km 45,3. Křižovatka je všesměrová všesměrová. Napojení Březiněvsi je plánováno jen na Cínoveckou ulici směrem do centra a též na Ďáblickou ulici, což by měl rozdělovat kruhový objezd u skládky se 4 výjezdy (Březiněves, Cínovecká, Ďáblická, skládka).

Cínovecká

Součástí stavby je také přestavba Cínovecké ulice (Prosecké radiály) v okolí MÚK Březiněves v km -1,903 až -4,150 na dálniční standard. Stávající radiála bude rozšířena ze čtyřpruhu na šestipruh. Výškové a směrové vedení bude za chováno. Po přestavbě bude úsek přiřazen k dálnici D8. ŘSD přislíbilo vybudování protihlukových bariér podle celé stavby.

Obchvat u Březiněvsi

Přeložka silnice II/243 je vybudování obchvatu Březiněvsi na východní straně. Obchvat má ústit do kruhového objezdu na sever od MǓK Březiněves, který má mít 3 výjezdy – obchvat Březiněvsi, Březiněves a Ďáblická ulice. Na té se nachází jižně od  MÚK druhý kruhový objezd se 4 výjezdy (Březiněves, Cínovecká, Ďáblická, skládka).


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *