užitečné odkazy a články
Informace o mimořádných událostech v dopravě, nejen v Ďáblicích

Hlášení závad na ulicích Ďáblická, Šenovská, Hřenská, Kostelecká a U Parkánu (ve správě TSK). Oznámení o závadách na ostatních ulicích lze zasílat na podatelna@dablice.cz.
Plochy ve správě pražské Technické správy komunikací – interaktivní mapa
Mapa dopravních nehod, evidovaných Policií ČR.
E15: Parkování není nárok, ale ryze ekonomický statek, který musí být řádně zpoplatněn
idnes.cz: Vědec k pokusu: Stačilo pět dnů a plicní buňky na rušné ulici v Praze umřely. Vědci z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd umístili na ulici V Holešovičkách (v Ďáblicích dále pokračuje jako Cínovecká) mobilní toxikologický inkubátor s živými plicními buňkami.
Nejčastější dopravní přestupky řešení na území MČ Ďáblice
- neponechání volného jízdního pruhu 3 m – pro každý směr jízdy při stání (§125c/1k 361/2000Sb.)
- zastavení a stání – jinak než vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji poz. komunikace (§125c/1k 361/2000Sb.)
- zákaz v zóně s dopravním omezením – zákaz vjezdu ( IZ8a | DZ: IZ8a) B4 – Mimo zásobování + protisměr
- zákaz v zóně s dopravním omezením – stání (§125c/1k 361/2000Sb.| DZ: IZ8a) + stání v protisměru
- zastavení a stání – v křižovatce (§125c/1k 361/2000Sb.)
- zákaz průjezdu vozidel nad 3,5 t mimo zásobování
Ďáblická ulice
Vzhledem k probíhající rekonstrukci informace průběžně aktualizujeme. Poslední aktualizace 7. 10. 25 15:00.
Dopravní omezení:
Rekonstrukce Ďáblické v úseku Hřenská – Žernosecká: 1. úsek Hřenská – Žernosecká: realizace od 18. 8. 2025 po dobu 5 týdnů, 2. úsek Žernosecká – Střelničná: realizace v roce 2026.
Termín: 1. etapa: 18. 8. 2025 – 22. 9. 2025 – 4. 100 m2, 2. etapa: 23. 9. 2025 – 24. 10. 2025 – 3. 950 m2
Dle informace stavebníka bude termín dokončení rekonstrukce prodloužen do 7. 11. 2025
Po dobu rekonstrukce bude uzavřen průjez ve směru do Ďáblic. Průjezd ve směru do centra zůstane zachován.
objízdné trasy


Průjezd autobusů MHD po dobu rekonstrukce. Z Ládví pojedou autobusy po Cínovecké na sjezd na Kosteleckou, 103 a 3xx následně odbočí na Březiněves a 103X bude pokračovat do zastávek v Kokořínské, Šenovské a Hřenské. Směr do centra zůstává beze změn.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy provedla na území Ďáblic celkovou rekonstrukci Ďáblické ulice. Stavba v celkové délce až tři čtvrtě kilometru zahrnuje i přilehlé křižovatky. Práce jsou rozděleny do jednotlivých etap a potrvají do konce roku 2024. Rozsáhlá rekonstrukce byla zaměřena na celou řadu prací a úprav. Kromě výměny konstrukce vozovky stávající komunikace s krytem z asfaltového betonu došlo i na vyrovnání a výměnu poškozených obrub včetně opravy prvků odvodnění (uličních vpustí a jejich přípojek). Vznikly zde nové přechody pro chodce. V rámci úprav veřejného osvětlení došlo například k posunu jednoho ze stožárů a dalším úpravám kabelového vedení. Součástí stavbybyla i rekonstrukce autobusové zastávky „K Letňanům“, směrem do centra. V místě stavby bylo obnoveno dopravní značení.
Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace pro provádění výše uvedené akce bylo vydáno se souhlasem Policie ČR, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, odboru služby dopravní policie na základě řádně doložené žádosti čj.: MCP8 501585/2025 ze dne 6. 8. 2025 a po zjištění, že povolená úprava v dopravní situaci je z veřejného zájmu únosná.
Informace od správce komunikace – TSK

kostelecká ulice
Do budoucna je dle vyjádření zástupců TSK plánovaná oprava mostu přes Cínoveckou a výhledově podjezd Kostelecké vysokorychlostí tratí.
šenovská ulice
Se stavem Šenovské ul., včetně podloží je vedení MČ obeznámeno a po správci žádá rovněž její zahrnutí do plánu plošných rekonstrukcí. V tuto chvíli probíhá silami a prostředky MČ údržba a vyhodnocování dat měřičů rychlosti a ve spolupráci s městskou policií kontroly tranzitního průjezdu nákladních vozidel.
u parkánu
Dokončená úprava přechodu a krátkodobých stání před školou a bezbariérové nájezdy na chodník u kaple.

plánovaný silniční okruh kolem prahy 519, 520

Jedná se o koridor dálnice D0, tzv. vnější pražský okruh, který na území MČ Praha-Ďáblice křižuje Cínoveckou ulici. Na západ vede úsek 519 v trase Suchdol – Březiněves, který je společně posuzován s navazujícím úsekem 518 v trase Ruzyně – Suchdol. Na východ vede úsek 520 v trase Březiněves – Satalice. Se stavbou souvisí i výstavba mimoúrovňové křižovatky – MÚK Březiněves, rekonstrukce a rozšíření ulice Cínovecká na tři pruhy v úseku MÚK Zdiby – MÚK Kostelecká, výstavba obchvatu Březiněvsi – přeložka silnice II/243.
Stavba „D0 519 Suchdol – Březiněves“ začíná v km 38,250 před mostem přes Vltavu za MÚK Rybářka a končí v km 45,100 na MÚK Březiněves. Její délka je 6850 metrů. Je navržena jako šestiproudá dálnice s maximální rychlostí 100km/h. Stavba 519 má zpracovanou dokumentaci EIA od 08/2023, které se MČ zasílala vyjádření. Veřejné projednání Dokumentace EIA se uskutečnilo 6.11.2023. Vydání závazného stanoviska EIA se předpokládá v červnu 2024. Probíhá příprava podkladů pro výběr zhotovitele dokumentace DUSP. V roce 2024 se očekává schválení záměru, v roce 2026 vydání společného povolení, v roce 2027 vypsání výběrového řízení a zahájení stavby a v roce 2030 uvedení do provozu.
Stavba „D0 520 Březiněves – Satalice“ začíná v km 46,410 v prostoru MÚK Březiněves a končí za MÚK Satalice. Stavba je dlouhá 13 643 m. Je navržena jako šestiproudá dálnice s maximální rychlostí 100km/h. Trasa je řešena ve dvou alternativách, a to zahloubené a tunelové. Rozdíl mezi nimi je ve výškovém vedení trasy. Stavba 520 má zpracovanou dokumentaci EIA od 11/2023, které se MČ zasílala vyjádření. Veřejné projednání Dokumentace EIA se uskutečnilo 22.1.2024. Vydání závazného stanoviska EIA se předpokládá v září 2024 s výběrem preferované varianty. Probíhá příprava podkladů pro výběr zhotovitele dokumentace DUSP. V roce 2024 se očekává schválení záměru, v roce 2026 vydání společného povolení, v roce 2027 vypsání výběrového řízení a zahájení stavby a v roce 2030 uvedení do provozu.
Mimoúrovňová křižovatka „Březiněves“

Křižovatka se nachází ve stísněném prostoru mezi skládkou Ďáblice a Březiněvsí v km 45,3. Křižovatka je všesměrová všesměrová. Napojení Březiněvsi je plánováno jen na Cínoveckou ulici směrem do centra a též na Ďáblickou ulici, což by měl rozdělovat kruhový objezd u skládky se 4 výjezdy (Březiněves, Cínovecká, Ďáblická, skládka).
Cínovecká
Součástí stavby je také přestavba Cínovecké ulice (Prosecké radiály) v okolí MÚK Březiněves v km -1,903 až -4,150 na dálniční standard. Stávající radiála bude rozšířena ze čtyřpruhu na šestipruh. Výškové a směrové vedení bude za chováno. Po přestavbě bude úsek přiřazen k dálnici D8. ŘSD přislíbilo vybudování protihlukových bariér podle celé stavby.
Obchvat u Březiněvsi
Přeložka silnice II/243 je vybudování obchvatu Březiněvsi na východní straně. Obchvat má ústit do kruhového objezdu na sever od MǓK Březiněves, který má mít 3 výjezdy – obchvat Březiněvsi, Březiněves a Ďáblická ulice. Na té se nachází jižně od MÚK druhý kruhový objezd se 4 výjezdy (Březiněves, Cínovecká, Ďáblická, skládka).