Prohlášení má 32 stran a je dostupné on-line
Z témat týkajících se mimo jiné i Ďáblic stojí za zmínku:
Doprava
- Budeme pokračovat v přípravě stavby 511 (Běchovice–dálnice D1) a vyvineme úsilí, aby dopady stavby 511 na místní obyvatele byly co nejmenší. [tzv. vnější okruh]
- V návazné severní části Pražského okruhu je nutné prosadit nejvhodnější variantu. Je nezbytné maximálně odklonit zejména nákladní dopravu mimo území Prahy, aby došlo ke zlepšení ovzduší v hlavním městě.
- Výstavba Pražského okruhu vyžaduje intenzivní spolupráci Prahy, městských částí, Ministerstva dopravy ČR, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Středočeského kraje a jednotlivých obcí. Za hlavní město jmenujeme konkrétního koordinátora, který bude mít jediný úkol: odblokuje přípravu výstavby Pražského okruhu.
- Podpoříme řešení okruhu, které se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, bezpečnosti dopravy, nákladů a termínu realizace.
Pozn.: Bohužel se v Prohlášení nevyskytuje pro nás důležité odhlučnění Cínovecké/D8
- Ustavíme komisi pro parkování, která bude řešit vylepšení současných parametrů parkovacího systému tak, aby se stal uživatelsky příjemnějším, ekonomicky motivujícím a aby vedl ke zvýšení počtu parkovacích míst pro rezidenty.
- Využijeme existující data k aktualizaci a optimalizaci parametrů parkovacích zón.
- Upravíme prostorové uspořádání ulic za účelem zvýšení počtu parkovacích míst.
- Posílíme ochranu ovzduší před emisemi pevných částic.
- Budeme budovat chodníky tam, kde chybějí. Budeme dbát na pěší a cyklistickou prostupnost krajiny a na možnost pěšího propojení městských částí.
- Zprovozníme systém řízení dopravy, který umožní zkrátit čas v kolonách a zrychlit MHD.
Výstavba
- Skončíme se zažitou praxí, kdy se dopravní stavby a městská zástavba plánují odděleně. Urbanisté, architekti a dopravní inženýři musejí vytvářet jednotné dílo – jedno město.
- Prosazujeme princip rovné dostupnosti základní vybavenosti a snížení závislosti obyvatel na automobilu tak, aby rezidenční čtvrti byly místem pro plnohodnotný život, nikoliv jen noclehárnami.
- Participativní projednávání projektů s veřejností je cestou, jak zajistit společenskou dohodu o chystaném záměru; často vede ke zkrácení doby nutné k získání územního rozhodnutí a stavebního povolení.
- Budeme pravidelně a co nejvíce mluvit s Pražany o našem městě a jejich potřebách. Zapojíme všechny, kdo budou chtít, do diskuse už od počátku – ať už půjde o úpravu náměstí, výstavbu nové budovy, či využití volného prostoru.
- Dokončíme výstavbu velkých kanalizačních sběračů.
Přístup k občanům
- Podpoříme otevřenou komunikaci posilující důvěru obyvatel města v jeho správu a rozvoj.
- Zajistíme občanům možnost poskytovat zpětnou vazbu na kvalitu služeb, které zajišťuje město.
- Vytvoříme koncept radnice otevřené občanům. Maximální možnou měrou zpřístupníme dokumenty a další agendu, kterou samospráva má ve své kompetenci.
Životní prostředí
- V rámci naplňování Strategie adaptace hl. m Prahy na změnu klimatu budeme zvyšovat množství zeleně v ulicích, revitalizovat vnitrobloky a přidávat do ulic vodní prvky (fontány, pítka nebo kašny).
- Revitalizujeme pražské potoky tak, aby sloužily k rekreaci a přitom nepředstavovaly povodňovou hrozbu. Budeme přitom spolupracovat se Středočeským krajem, kde se nacházejí horní toky většiny pražských potoků.
Pozn. V Ďáblicích máme pražskou anomálii, kdy se ve Středočeském kraji nachází naopak dolní tok našeho potoka.
- … podpoříme prioritní výkup vodních ploch, které jsou nyní ve vlastnictví třetích osob.
Pozn. Příkladem je náš Mratínský potok
- Nebudeme rozšiřovat současné skládky komunálního odpadu.
Novému vedení hl. m. Prahy přeji, aby se jim podařila splnit alespoň polovina z Prohlášení a Ďáblické Radě, aby pro ně Prohlášení bylo inspirací.
Martin Tumpach, zastupitel